click juge!

Tuesday, July 20, 2010

Antara Masa, Jadual dan Cikgu..siapa bersalah?

Sisipan repekan kali ke 2..namun repekan ini akan sedikit seriousa..

Mulakannya...
Lately ni terasa masa sgt cpt berlalu..apetah lg jika masa weekend ade acara/agenda yg nk kene penuhi seperti majlis kawen2, tunang2, atau sport2..then rase tetibe dah ahad..then isnin keje balik..urgghh! korng rase x?
Aku penah dgr mase kecik2 dlu bahwa di akhir zaman mase mmg sgt pantas berlalu. aku percaya kerna terdapat dalil n aku sendiri terasa begitu skang! cume kadang2 aku terpikir, bdk2 kecik pon rase kan yg same ke? sbab mase kecik la aku rase lmbt sgt mase berlalu..terutama bulan pose n dr balik skola nk tggu bleh kuar maen coz pakcik aku dlu tetapkn kol 5 baru boleh kuar maen dan balik sebelum pukul 7..tp kan antara pukul 5 ke 7 tuh, aku rase kejap plak..jd camne? mase ke silap or aku ke silap? pastu..bile besau..same gak..bln pose gak..mmg rase lame..apsal arrr? sape yg silap?
aku ke? pastu kan mase keje smpai time nk balik pon same..lmbt! smpai aku bleh merepek dlm blog ni..asal aa? mase ke aku yg silap? pastu lagi bile dah balik, lepak2 kejap je dah malam..argghhhh! aku tensen..sape yg silap?

Kroniknya..
Puas aku pikir..berkerut2 dahi aku yg mungil..org kate kalo nk rase mase tu cantik, smooth..wat jadual harian..tp, manebley wat jadual sendiri kan? pasal kt skola dlu cikgu yg buatkan so bile dah besau ni camne nk suruh cikgu buatkan?ingat cikgu xde keje ke nk watkan jadual aku..cikgu pon byk buku nk tanda. tp kwn aku cikgu rilexs je leh lepak ngn aku..x sebok pon? so boleh ke aku soh die buatkan jadual untuk aku? tp,walaupun die cikgu, tp die bkn cikgu aku..camne ni? komplexs tau..ni sume yg aku pikir..mmg susah btol..klo korng boleh bantu, tolong la komen..aku buntu Antara Masa , Jadual dan Cikgu...siapa yang bersalah?

1 comment:

si blogger kerek said...

cikgu ar yg besalah. np cikgu baek ati sgt nk wat jadual ms blaja dl. tgk skrg, sume org da ssh sbb trase mase cpt sgt bjalan. so cikgu yg slh. muahaha